LISA
Title: LISA – Learning for Inside Sales Agents
Responsible person at UNIVPM: Prof. Silvio Cardinali
Duration: 01 November 2023 – 31 October 2025
Il progetto intende creare un nuovo profilo professionale dell’Inside Sales Person, un addetto alle vendite professionale che lavora all’interno (da remoto), e utilizzare un gruppo di tecnologie abilitanti per supportare lo sviluppo del business delle aziende e gestire le relazioni con i clienti.
CultHera – Civic engagement of cultural and historical heritage in urban and sub-urban environment – EU context, perspectives & good practices
Title: Erasmus + KA220-HED Cooperation partnerships in higher education action 2021-1-RO01-KA220-HED-000031987
Responsible person at UNIVPM: Prof. Silvio Cardinali, Prof.ssa Monica De Angelis
Duration: 01 January 2022 – 30 April 2024
The CultHera course is focused on enhancing the competences of university staff to facilitate the civic engagement of cultural and historical heritage in urban and sub- urban environment as a way to raise awareness on and to understand better the common EU values, principles and concept of common & shared future.
More information of the project can be found on www.culthera.eu
Please, register to enrol in the course on management and integration of cultural and historical heritage in urban and sub-urban environment – the CultHera Course.
GASTROTOUR
Title: Project n.2022-1-FR01-KA220-VET-000086243
Responsible person at UNIVPM: Prof. Silvio Cardinali (s.cardinali@univpm.it), Prof. Mauro Gallegati (mauro.gallegati@univpm.it)
Duration: June 2023 – Today
The main objectives of GastroTour project shall be to enhance the key competences of local farmers & family producers of traditional food & beverages in gastronomical tourism entrepreneurship and digital marketing, to increasing the cultural awareness of local communities & business on the importance & value of the intangible gastronomic heritage for the benefit of the entire community & to develop sustainable partnerships among local actors to establish working & sustainable touristic networks.
e-WBL @Home: adapting WBL to the post-covid era (Lead Partner Europaischer Verband Beruflicher Bildungstrager [EVBB])
Finanziamento: Erasmus+
Coordinatore: Prof. S. Cardinali
Durata: 01 Novembre 2021 – 31 Ottobre 2024
Il progetto ha come obiettivo generale l’adattamento del Work-Based-Learning all’era post Covid, incorporando più strumenti digitali ed assicurando la continutà della formazione VET. e-WBL@Home, in particolare, propone nuove modalità per lanciare il Work-Based-Learning a livello europeo, incorporando sia la formazione degli studenti che dei docenti nelle nuove tecnologie
I.D.E.A. – Internationalization and Digitalization European Approach (Lead Partner Gospodarska Zbornica Slovenije Center Za Poslovno Usposabljanje
Finanziamento: Erasmus+
Coordinatore: Prof. S. Cardinali
Durata: 28 Febbraio 2022 – 27 Febbraio 2024 (prorogato al 30/04/2024)
Il progetto intende accrescere tra le piccole e medie imprese, nei contesti di riferimento dei partner transnazionali, le competenze e le conoscenze relative alla gestione del business internazionale digitale e interculturale, basate su una visione sistemica di tipo organizzativo/gestionale, commerciale, relazionale e di marketing, funzionale a definire una corretta e sostenibile pianificazione strategica della proiezione digitale internazionale delle imprese, in risposta alla forte esigenza di inserimento, sviluppo e permanenza nei circuiti di business internazionali.
Web: http://ideaeuproject.com/
Hi-Teach – A new trainer teaching framework in the post-covid era
Finanziamento: Erasmus Plus, Agreement n. 2020 – 1 – IT02 – KA226 – 095528
Coordinatore: Prof. S. Cardinali
Durata: from 1 June 2021 to 31 May 2023
The project, through the creation of a strategic partnership between HEIs and methodological and technological innovation training centres, focuses on the development of digital and methodological skills of a pool of teachers from 5 EU countries of 10 HEIs (IT, EL, ES, SI, PL) favouring its evolution towards the role of Hi-Teacher, able to supervise hi-tech teaching equipment and to apply inclusive web-based teaching methods that look at the use of audio-visual and to gaming as experimental grounds to introduce elements of flexibility, simplicity, accessibility, interactivity and personalization, which represent key quality indicators in open learning.
Il progetto, attraverso la creazione di un partenariato strategico tra istituti di istruzione superiore e centri di formazione sull’innovazione metodologica e tecnologica, si concentra sullo sviluppo delle competenze digitali e metodologiche di un pool di insegnanti di 5 paesi dell’UE afferenti a 10 istituti di istruzione superiore (IT, EL, ES, SI, PL) favorendone l’evoluzione verso il ruolo di Hi-Teacher, in grado di supervisionare attrezzature didattiche ad alta tecnologia e di applicare metodologie didattiche inclusive web based che guardino all’uso dell’audiovisivo e del gaming come terreno di sperimentazione per introdurre elementi di flessibilità , semplicità, accessibilità, interattività e personalizzazione, i quali sono indicatori chiave di qualità nell’open learning.
Web: https://hi-teach.unisa.it
ELPT (Expert on Local Public Transport)
Finanziamento: Erasmus+ Programme
Codice progetto: 2020-1-IT01-KA202-008445
Coordinatore: Prof. S. Cardinali
Durata: from 15 November 2020 to 14 May 2023
Co-funded by the Erasmus+ Programme ELP Transport is a Strategic Partnership aimed at developing innovative outputs in the field of Vocational Training for Local Public Transport System (LPTS), developed transnationally and on the basis of a coordinated action among research, LTPSs businesses, VET providers and local communities.
Co-finanziato dal Programma Erasmus +, ELP Transport è un partenariato strategico volto a sviluppare output innovativi nel campo della formazione professionale per il sistema di trasporto pubblico locale, sviluppato a livello transnazionale e sulla base di un’azione coordinata tra ricerca, enti operanti nel sistema del trasporto pubblico locale, centri di formazione professionale e comunità locali.
Web: https://www.elptransport.eu
SMART (Sales Management and Relationship for Trade)
Finanziamento:Erasmus+ Programme
Codice progetto: 2020-1-ES01-KA203-082116
Coordinatore: Prof. S. Cardinali
Durata: from 2 November 2020 to 1 November 2022
The “SMaRT-Sales Management and Relationships for Trade” is a co-funded project by the Erasmus + Programme. In this project the partnership will develop, test and validate and promote a 20 ECTS credit course based on a balanced mix of classroom, e/game-based learning and WBL, embedded in the current educational offer of 4 HEIs in 4 Countries, which will be promoted and maintained for at least 2 years after the end of funding.
“SMaRT-Sales Management and Relationships for Trade” è un progetto cofinanziato dal Programma Erasmus +. In questo progetto il partenariato svilupperà, testerà, convaliderà e promuoverà un corso di 20 ECTS basato su un mix equilibrato di lezioni in aula, apprendimento basato su e/game-based learning e WBL, incorporato nell’attuale offerta educativa di 4 università in 4 Paesi, il quale possa essere promosso e mantenuto per almeno 2 anni dopo la fine del finanziamento.
Web: https://smarteuproject.eu
S.M.a.R.T. has launched its Open call to participate in its online learning programme aims to provide an integrated set of high skills of economic-business, technical-commercial, communicational-relational nature to support agri-food SMEs to enter, remain and develop in international business circuits.
Any European University Bachelor and Master student who can prove citizenship in any European country are invited to participate for free in testing SMaRT innovative curriculum (for more details see the document: S.M.a.R.T – Training Experience – Open Call.
To participate fill out this online questionnaire: https://ja.cat/7sYeC
You will be informed about selection results in 7 days after the call is closed. For more information consult the section Curriculum Open call or the call document: https://smarteuproject.eu/wp-content/uploads/2022/02/SMaRT-Open-Call.pdf
S.PLA.S.H. – Sales Platform Studies for Higher Education
Finanziamento: Erasmus+ Programme in the Field of Higher Education – Key Action 2 -Strategic Partnerships
Codice progetto: 2020-1-IT02-KA203-079882
Coordinatore: Prof. S. Cardinali
Durata: from 1 September 2020 to 31 August 2023
The project aims to create, test, disseminate and systematize an original learning format, based on e-learning platforms, for courses on international sales and digital selling at European level, in order to develop the skills for university (undergraduate) students, enrolled in business, marketing and sales university programs.
Il progetto mira a creare, testare, diffondere e sistematizzare un format di apprendimento originale, basato su piattaforme di e-learning, per corsi sulle vendite internazionali e digitali a livello europeo, al fine di sviluppare le competenze per gli studenti universitari (undergraduate), iscritti a programmi universitari di business, marketing e sales.
Web: http://www.saleseducation.eu
Titolo: «B.I.G. – Businesses’ International Growth» Project
Finanziamento: Erasmus+ Key Action 2 Strategic Partnerships for VET – – Codice Progetto: 2019-1-IT01-KA202-007423
Coordinatore: Prof. Silvio Cardinali
Durata: from 1st November 2019 to 31st October 2021
The “B.I.G” Erasmus Plus project aims to increase the digital, international, business and financial management skills of theworkers of small companies in Italy, Spain, Slovenia, Greece and Poland functional to define the correct and sustainable planning of digital, international company projection. The project intends to: co-elaborate an innovative European, blended training supply; test the learning path with at least 80 workers from European small businesses involved in the partnership; align a group of partnership trainers, to acquire new methodological references and guide learners.
Il progetto Erasmus + “B.I.G” mira a migliorare le capacità di gestione digitale, internazionale, commerciale e finanziarie delle piccole imprese in Italia, Spagna, Slovenia, Grecia e Polonia e definire una pianificazione funzionale e sostenibile dei processi di trasformazione digitale ed internazionale delle aziende. Il progetto intende: elaborare congiuntamente un’innovativa offerta formativa a livello europeo; testare il percorso di apprendimento con almeno 80 lavoratori delle piccole imprese europee coinvolte nel partenariato; permettere ad un gruppo di formatori all’interno del partenariato, di acquisire nuovi riferimenti metodologici al fine di guidare gli studenti lavoratori nel percorso di training.
Web: https://www.businessesinternationalgrowth.eu
THE CALL FOR DIGITAL EXPORTERS TRAINING IS OPEN! Do you want to enhance your international digital presence? Do you need a specific and innovative training to make your company stronger on the digital context?
The call to partiticipate to the training programme proposed by B.I.G. is open.
Training is completely free and will assure you the possibility to check the current situation of your company and to measure yourself in real and typical situation with colleagues from other companies.
Get more information!!!!
Call for training BIG
IN.K.A.M.S. – International Key Account Management & Sales
Finanziamento: Erasmus+ Programme in the Field of Higher Education – Key Action 2 -Strategic Partnerships – – Codice Progetto: 2017-1-IT02-KA203-036707
Coordinatore: Prof. Silvio Cardinali
Durata: from 1st November 2017 to 31st October 2019
Web: http://www.inkams.eu
S.M.I.Le -Sales Management, Inter-Culture, Learning”
Finanziamento: Erasmus+ Programme Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices Key Action 2 –Strategic Partnership for Vocational Education and Training Agreement n. 2018-1-IT01-KA202-006854 –
Coordinatore: Prof. Silvio Cardinali
Durata: from 1st November 2018 to 31st October 2020
Web: https://www.smilearning.eu
Formazione sul commercio on line di prodotti per l’infanzia sicuri
Finanziamento: ERASMUS+ 2017 STRATEGIC PARTNERSHIPS
Durata: dal 01/10/2017 al 01/03/2020
Project Leader: Antonio Di Stasi
Referenti: Antonio Di Stasi, Laura Torsello
Web: http://www.ecom4children.eu
Il progetto:
IL PROGETTO e-COM 4 CHILDREN è un progetto internazionale, finanziato nell’ambito del programma Erasmus+ della Commissione europea, che mira a sviluppare risorse educative e formative aperte ICT sull’e-commerce di prodotti per bambini sicuri, come giocattoli, mobilia o articoli per l’infanzia.
TARGET: Questa formazione si aggiungerà ad un altro tipo di formazione istituzionale nel marketing digitale, i cui principali destinatari sono il personale operante nelle aziende nel settore dei prodotti per l’infanzia (specie le PMI), le organizzazioni dei consumatori e le autorità pubbliche responsabili della tutela dei consumatori.
SCOPO: La capacità di vendere e acquistare prodotti online offre molte opportunità per aziende e consumatori. I consumatori beneficiano di una gamma più ampia di prodotti a prezzi competitivi e le aziende più piccole con meno risorse possono raggiungere più consumatori, sia a livello nazionale che internazionale.
“Il supporto della Commissione europea per la preparazione di questa pubblicazione non implica l’accettazione dei suoi contenuti, che è di esclusiva responsabilità degli autori. Pertanto, la Commissione non è responsabile per l’uso che può essere fatto delle informazioni diffuse”.